Veelgestelde vragen

Het komt regelmatig voor dat onze (aanstaande) klanten vragen hebben naar aanleiding van een offerte, documentatie die men ontvangen heeft etc.
Internet is 24/7 te raadplegen, e-mail beantwoorden wij zo snel mogelijk en een telefoontje is snel gepleegd. Hieronder proberen we antwoord te geven op de meest gestelde vragen. Staat u vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
     

Wat zijn:

  Onvoorziene omstandigheden en méérwerk?
 
o
n
v
o
o
r
z
i
e
n
 
  In de meeste gevallen is er bij een opdracht sprake van een vaste prijs. Voor u als klant betekent dat, dat u bij aanvang van de werkzaam-heden precies weet wat u af moet rekenen. Het kan echter voorkomen dat er noodzakelijk afgeweken moet worden van de oorspronkelijke planning. Er moeten meer uren worden gemaakt  en en er moeten andere en/of extra materialen gebruikt worden.
LET wel; het gaat dus echt om zaken die niet te voorzien waren en dat mag u letterlijk nemen zoals uit een van onderstaande voorbeelden mag blijken. Wanneer er in een bepaald geval sprake is van noodzakelijk méérwerk, dan vindt er natuurlijk altijd eerst overleg plaats. Een nieuwe kostenraming wordt gemaakt, die dan bij de offerte aangehangen wordt.
De VLOK-Uitvoeringsvoorwaarden zijn hierin ook bindend en onder deze condities voeren wij onze opdrachten uit.
     
    Voorbeelden
o
n
v
o
o
r
z
i
e
n
 
  Vrij recent mochten wij een badkamer 'renoveren'. Een leuke klus, vooral omdat dit soort "make-overs", met relatief simpele ingrepen toch een aansprekend resultaat geeft. De aanleiding tot de renovatie was van cosmetische aard, het huis was net gekocht, de badkamer sprak niet aan. De klus omvatte het opnieuw betegelen van wanden en vloer, vervangen van de badkuip en wastafel,  het aanbrengen van thermostatische mengkranen en het vervangen van een cv radiator. Toen wij echter de noodzakelijke sloopwerkzaamheden hadden verricht bleek, dat de kwaliteit van de leidingen (aan en afvoer) zo matig was, dat wij moesten adviseren om ook deze volledig te vervangen. De kwaliteit van deze leidingen was niet te zien, vóór de aanvang van de klus, er was geen sprake van lekkage. Met de klant was tevoren wel besproken, dat gezien de leeftijd van dit pand, er een zeker risico bestond. We hebben een nieuwe calculatie gemaakt, en deze klus op een verantwoorde manier afgemaakt.
 
o
n
v
o
o
r
z
i
e
n
  Bij het plaatsen van twee tuimelramen bleek onlangs dat de dakplaten kennelijk door vochtinwerking en niet goed aangebrachte dakisolatie, feitelijk aan vervanging toe waren. Zoiets was van binnenuit niet te zien. De dakpannen waren in onberispelijke staat, op de zolder waren nergens vochtplekken te bekennen. Niet te zien en dus niet voorzien.
Bij nader inspectie bleek dat (gelukkig) niet het hele dak was aangetast. Op die manier konden we, na overleg met de klant, op een technische verantwoorde manier, repareren. Kosten op het meerwerk werden hier ook bespaard doordat de opdrachtgever zelf meewerkte. Iets dat steeds vaker voorkont, en wij zelf als zeer positief ervaren.
     
   

Deze pagina is nog in onderhoud, binnenkort volgt meer

   
   

     
     
© ad:service 2012| Alle rechten voorbehouden